O MEU VELLO MUIÑO


O MEU VELLO MUIÑO (1.992)

O meu muíño, non moe.

Xa vai vello o meu muiño.

 

Non se lle escoita o fungar

que ó compás da auga da presa

cantaba mentras moía

o trigo, millo e centeo

co que se enchía a artesa

pra poder facer o pan.

 

No meu muíño non hai vrán,

e no inverno, dorme frio.

 

No que son os seus adentros

solo queda soedade

e  algúnha que outra lembranza

que marcou a vida miña.

Nin siquera quedan os ratos

que andaban na fariña.

 

O meu muiño xa non é,

aquel sitio que antes era.

 

E xá non ten aquel encanto

que tiña cando era novo

en  calquera dos recantos

onde se pasaba o tempo

na espera da moenda

coa que facer a fornada.

 

E xa non se escoitan os cantos

das noites de muiñada

 

Agora solo tén,

as silveiras do arredor

e catro tellas mal postas

que amenazan con caer

enterrando o esplendor

que noutros tempos tivo.

 

Dende que eu era cativo

non o volvera  ver.

 

Que magoa volver alí

e atopalo tan desfeito.

Seu corazón, a ceo aberto,

estremecéndome as entranas,

e sentindo enormes ganas

de volvelo a ver de pé.

 

O muiño atopábase no Rio das Abellas, no fondo do Prado das Chousas,

e preto da planta da luz do Sr. Natalio.

Era un muiño comunitario feito pros veciños do Castelo – Cadrón.

Tiñan colgados de un cordel na parede, uns papeis coa distribución dos

días e das horas que correspondían a cada veciño. A distribución facíase

cada certo tempo entre todos os veciños na taberna do Sr. David de Rios.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Deixar unha resposta

