UN DIA DE FEIRA NA AGOLADA


UN DIA DE FEIRA NA AGOLADA  

Saín pensando ir a feira,

un día de mañá cedo,

montado no meu cabalo,

dende a casa no Castelo.

 

Pra pasar o dia nela,

ia eu todo ben posto,

co meu traxeciño fino,

e zapatos de alto costo.

 

E levaba nunha cesta,

un lacón case que inteiro,

unha bola de pan trigo,

e un bó anaco de queixo.

 

Mais dúas botas de  viño,

de bó viño do Ribeiro,

nunha petaca café,

e augardente do Garello*.

 

No peto levaba cartos,

pra mercar unha xugada,

pois era a feira do doce,

nos pendellos de Agolada.

 

Puxen o cabalo en camiño,

e pra facer unha atallada,

fun por medio d-uns centeos

e crucei unha leira arada.

 

O chegar ó rio Arnego,

e antes de atravesalo,

din un alto no camiño,

e baixeime do cabalo.

 

Sacudín ben o meu traxe,

pois o chao era polvento,

e entón pediume o corpo,

botar un grolo… ¡¡e boteino!!

 

Nada mais pasar a Ponte,

e atoparme do outro lado,

vin a dous tipos sentados,

sobre a lousa dún valado.

 

Moi bós días, cabaleiro,

seica vai moi apurado,

abra esa cesta que leva,

e enseñema de contado.

 

Obedecín sin protestar,

ó enseñarme unha escopeta,

e meteu na sua saca,

o que eu levaba na cesta.

 

¡¡A ve-los cartos que leva!!

dixo o que era mais chaval,

meteu a man no meu peto,

e atopou o diñeiral.

 

¡¡Carallo pro cabaleiro!!

-Dixo ó mais espabilado-

¡Con tanto carto que leva,

deixarémoslle ó  cabalo!

 

Fuxiron despois os tipos,

camiño de Vilariño,

papando o lacón e o queixo,

e bebendo do meu viño.

 

Volvín montar no cabalo

e dei volta pró Castelo.

pensando en como contalo,

pra que non me caera o pelo.

 

E chegando onda muller,

que é moi boa costureira,

nada mais abrirme a porta,

preguntoume pola feira.

 

Á  feira non din chegado,

pois roubáronme no camiño,

o lacón, o pan e o queixo,

mail-as dúas botas do viño.

 

Pois dame os cartos, meu home,

pra agochalos no chineiro.

Hai que telos ben gardados,

porque son moito diñeiro.

 

Os cartiños queridiña,

tamén mos levaron todos,

pois eran vinte os ladrós,

e atracados era eu solo.

 

E a muller deu tal berrido,

tan pronto dixen aquelo,

que hai quen dí que se escoitou,

dende ó Carrio ata ó Farelo.

 

E  mirándome pra cara,

como quen mira pron sapo,

desta maneira falou,

a este pobre condenado.

 

¡Funme casar cun burro,

esa foi a miña sorte!

¡¡A partir do dia de hoxe,

vas co cabalo pra corte!!

 

Dende entón aquí me tedes,

durmindo no galiñeiro.

As galiñas pola eira,

i eu, subido no poleiro.

 

Agora falan na aldea,

que non houbo tal atraco,

seica me quedei cos cartos,

pra poder comprar tabaco.

 

I eu os cartos non os choro,

nin me quitan o sentido,

choro o lacon e o queixo,

mai-las dúas botas de viño. 

.-

E aquí rematou o conto,

deste atraco a man armada,

que sofrín un día de feira,

nos Pendellos de Agolada. 

….

  O Garello*- Arrieiro das Cruces que vendia augardente polas portas.

… 

     O Cantar relata un feito acontecido na Ponte Vilariño, unha ponte

que está a tiro de pedra entre a Agolada e o Castelo, e pra facelo,

inspireime nun conto que a miña nai e o meu tío Camilo, contaban

cando eu era cativo e nun par de estrofas dos cantos tradicionais dos cegos.

     Aconteceu un día de feira na Agolada de xa fai moitos anos.

     O asaltado era un veciño da miña Parroquia, e anque dígo que

era da aldea do Castelo, tampouco ten poque ser así, e por suposto

que non vou decir o seu nome.

     Os asaltantes, detivéronos os civís pouco tempo despois, e seica

eran de unha parroquia das Cruces, da que tampouco vou dar o nome.

     As malas linguas da aldea, decían que coñecendo ó personaxe,

non houbera tal atraco, que todo era un invento seu pra quedarse

cos cartos, pois a súa muller seica non lle daba nin pra unha chiquita)

sin-tc3adtulo3

Deixar unha resposta

